Link

Insikter & CRM

Vi är många som är intresserade av svenskfotboll och tack vare ett bra arbete med vår data kan vi nå många människor med våra egna och våra partners budskap.

Vi har löpande undersökningar ute som bland annat tar tempen på hur svensk fotboll upplevs bland svenskar i allmänhet, och våra prioriterade målgrupper i synnerhet. Ett axplock av undersökningarna vi gör är publikundersökningar, medlemsundersökningar, varumärkestrackingar och marknadsundersökningar. Vi har därför bra koll på hur våra landslag, initiativ, kampanjer och varumärken upplevs och presterar på marknaden.  

Dessutom har vi en stor kundbas som vi har mycket kunskap om. Med kundbasen kan vi nå många med hjälp av sociala medier, hemsidor, segmenterade nyhetsbrev och andra digitala plattformar som passar bäst för respektive målgrupp.

Vill du veta mer om hur vi kan nå era kunder eller vill du veta mer om vårt insiktsarbete – tveka inte att ta kontakt med oss! 

I våras hade vi vårt första webbinarium - "#inblickblågult". Under webbinariet gav vi tips på inspiration, insikter från våra egna mätningar och några intressanta framtidsspaningar.

Spännande siffror 

Svensk fotboll

  • Svensk breddfotboll bidrar årligen med 23 miljarder kronor i samhällsnytta 
  • Cirka 250 000 barn och ungdomar spelar fotboll i Sverige 
  • Det läggs cirka 22,5 miljoner timmar på fotboll i veckan runt om i Sverige 
  • Vi har 79 000 tränare inom svensk fotboll

CRM och marknadsföring

  • Vi har över 200 000 personer & 150 000 mailadresser i vårat CRM 
  • Under 2019 skickade vi 1,2 miljoner e-mail 
  • Under 2019 hade våra mail en öppningsfrekvens på över 37% 
  • Vi är experter på publikundersökningar, partnersamarbetsanalyser och försäljningsstatistik