Link

Nio nomineringar för SvFF i Gyllene Hjulet 2020

Under tisdagskvällen presenterades de nominerade till årets Gyllene Hjulet-gala som äger rum den 2 april och SvFF:s kampanjarbete tillsammans med partners värderades högt.
- Det är en otrolig glädje och stolthet att Svenska Fotbollförbundet tillsammans med våra samarbetspartners återigen fått så många nomineringar till sponsor- och eventgalan Gyllene Hjulet. Vi älskar att våra partners och dess byråer i år varit modigare än någonsin och att kampanjuttagen har tagit ställning på riktigt, säger Maria af Geijerstam, brand communications manager på SvFF.

Utöver en helt egen nominering i kategorin Årets Rättighet med "Vi Skapar Historia" är SvFF nominerade i fem kategorier tillsammans med våra samarbetspartners och de kampanjer de gjorde tillsammans med oss.

- I och med sommarens mästerskap i Frankrike så har damlandslaget äntligen blivit en rättighet att räkna med och vi har visat att det är en tydlig styrka att som företag associeras med spelarna i damlandslaget. I år var hela 20 partners involverade kring VM. En stor skillnad från föregående mästerskapsår för damlandslaget när endast tre partners valde att kampanja kring damlandslaget. Mäkt!, säger Hanna Leback, key account manager på SvFF. 

Samtliga nomineringar för SvFF

  • Årets Innovativa Koncept
    Huvudsponsorpraktikanten - Svenska Spel och Jung Relations
    Supporterlinjen - Svenska Spel och Jung Relations
  • Årets Rättighet
    Vi skapar Historia – Svenska Fotbollförbundet– Damlandslaget
  • Årets Endorsement
    Football Forevher – Coca-Cola och MKTG, Isobar, Carat
  • Årets Samhällsengagemang
    Football Forevher – Coca-Cola och MKTG, Isobar, Carat
  • Årets Sponsring
    Football Forevher – Coca-Cola och MKTG, Isobar, Carat
    Huvudsponsorpraktikanten - Svenska Spel och Jung Relations
    Vi skapar Historia – adidas och Jung Relations
  • Årets kreativa lösning 
    Vi skapar Historia – adidas och Jung Relations

Förra året vann SvFF tillsammans med partners fyra guld- och sex silverhjul. 

Så här beskrivs Gyllene Hjulet-galan på Sponsrings & Eventsverige som anordnar tillställningen:

"Gyllene hjulet är sedan 1997 den viktigaste branschtävlingen för alla verksamma inom intresse- & upplevelsebaserad kommunikation.

Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Sveriges bästa projekt inom event och sponsring hyllas och prisas i hela 15 olika kategorier."