
Nio nomineringar för SvFF i Gyllene Hjulet 2020
Under tisdagskvällen presenterades de nominerade till årets Gyllene Hjulet-gala som äger rum den 2 april och SvFF:s kampanjarbete tillsammans med partners värderades högt.
- Det är en otrolig glädje och stolthet att Svenska Fotbollförbundet tillsammans med våra samarbetspartners återigen fått så många nomineringar till sponsor- och eventgalan Gyllene Hjulet. Vi älskar att våra partners och dess byråer i år varit modigare än någonsin och att kampanjuttagen har tagit ställning på riktigt, säger Maria af Geijerstam, brand communications manager på SvFF.
Utöver en helt egen nominering i kategorin Årets Rättighet med "Vi Skapar Historia" är SvFF nominerade i fem kategorier tillsammans med våra samarbetspartners och de kampanjer de gjorde tillsammans med oss.
- I och med sommarens mästerskap i Frankrike så har damlandslaget äntligen blivit en rättighet att räkna med och vi har visat att det är en tydlig styrka att som företag associeras med spelarna i damlandslaget. I år var hela 20 partners involverade kring VM. En stor skillnad från föregående mästerskapsår för damlandslaget när endast tre partners valde att kampanja kring damlandslaget. Mäkt!, säger Hanna Leback, key account manager på SvFF.
Samtliga nomineringar för SvFF
- Årets Innovativa Koncept
Huvudsponsorpraktikanten - Svenska Spel och Jung Relations
Supporterlinjen - Svenska Spel och Jung Relations - Årets Rättighet
Vi skapar Historia – Svenska Fotbollförbundet– Damlandslaget - Årets Endorsement
Football Forevher – Coca-Cola och MKTG, Isobar, Carat - Årets Samhällsengagemang
Football Forevher – Coca-Cola och MKTG, Isobar, Carat - Årets Sponsring
Football Forevher – Coca-Cola och MKTG, Isobar, Carat
Huvudsponsorpraktikanten - Svenska Spel och Jung Relations
Vi skapar Historia – adidas och Jung Relations - Årets kreativa lösning
Vi skapar Historia – adidas och Jung Relations
Förra året vann SvFF tillsammans med partners fyra guld- och sex silverhjul.
Så här beskrivs Gyllene Hjulet-galan på Sponsrings & Eventsverige som anordnar tillställningen:
"Gyllene hjulet är sedan 1997 den viktigaste branschtävlingen för alla verksamma inom intresse- & upplevelsebaserad kommunikation.
Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Sveriges bästa projekt inom event och sponsring hyllas och prisas i hela 15 olika kategorier."
Fotboll & samhälle - senaste
-
SvFF
Karl-Erik Nilsson omvald i UEFA:s exekutivkommitté
-
Tränarutbildning, Podden, Förening
Podden: Varför ska man inte toppa?
-
SvFF
Den svenska fotbollsrörelsen står enade mot Superligan
-
Podden, Fotboll & Samhälle, Spelare, Förening
10 000 färre matchspelare under pandemiåret 2020
-
Landslag, SvFF
Svenska Fotbollförbundet och Sportbladet förnyar sponsoravtal
-
Förening, Reboot
Reboot: Fotbollsprojektet som ska ge sysselsättning