Group 2 Copy 19Link

NeH och SvFF ingår ett mångårigt samarbete

SvFF och NeH har ingått ett samarbete där NeH blir leverantör och officiell partner till SvFF och kommer att ansvara för en rad viktiga områden för SvFF:s verksamhet under de kommande sex åren.

I det framtida samarbetet kommer NeH att vara en viktig och central partner i att utveckla och marknadsföra SvFF:s merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. Samarbetet omfattar flera områden där de viktigaste är profilprodukter för SvFF:s verksamhet, merchandise för alla fans, gåvor, give-aways, expo och dekor samt medaljer och priser. NeH kommer också tillgodose SvFF:s alla märkningar av kläder, inklusive landslagens matchkläder och träningskläder från adidas.

Utöver det kommer NeH att tillsammans med SvFF utveckla den officiella supportershopen och domarshopen.

- NeH är mycket glada och stolta att få arbeta med SvFF och utveckla förbundets varumärken genom exponering och profilering. Vi kommer att investera mycket i samarbetet för att säkerställa att SvFF får den service och de produkter som krävs, säger Peter Holm, VD på NeH.

Samarbetet är strategiskt viktigt för SvFF då NeH kommer att bidra till viktiga delar i utvecklingen av SvFF och dess verksamhet. För att nämna några så ingår NeH i den satsning som ska leda till att öka antalet deltagare i SvFF:s fotbollsskola samt skapa en större tillgänglighet för SvFF-profilerade produkter på marknaden.

- Vi är glada att vara överens med NeH om ett flerårigt avtal. De har en stark position på marknaden eftersom de levererar en helhet i form av att vara såväl stor tryckpartner som logistikpartner och producent samt distributör av SvFF:s profil- och eventprodukter. NeH kommer i nära samarbete med vår officiella materialleverantör adidas hjälpa till att skapa en komplett SvFF-kollektion med effektiv distribution, säger Mikael Jiffer, marknads- och försäljningschef på SvFF.

Om NeH

NeH är en av Nordens ledande leverantörer av profilprodukter och varumärkesupplevelser som hjälper sina kunder att öka sin försäljning och stärka sina varumärken. Med kundernas behov i fokus kombinerar NeH sin kunskap inom profilprodukter och evenemang med ett starkt engagemang och intresse för att ständigt utveckla nya kreativa och kostnadseffektiva produkter och tjänster.

NeH etablerades 1964 och har idag verksamhet i Sverige, Danmark, och Norge, ca 60 anställda och en omsättning på ca 200 miljoner SEK.