Group 2 Copy 19LinkGroup 3Group 2

Över 10 000 biljetter sålda till Tysklandsmatchen

Vid 10.00 släpptes biljetterna till damlandslagets match mot Tyskland på Friends Arena i april. För landslaget är stormatchen den första i Stockholm på fyra år och intresset för den viktiga VM-uppladdningen är stort - just nu är över 10 000 biljetter redan sålda till damernas första match på Friends Arena.

- Jag blir givetvis glad när jag hör att intresset för matchen är så pass stort redan nu.

Förbundskapten Peter Gerhardsson

Det allmänna biljettsläppet öppnade vid 10.00 och intresset visade sig stort när föreningar och supportrar skyndsamt säkrade sina platser till en av vårens stora fotbollshöjdpunkter. Biljetterna såldes i en sällan skådad takt och vid 14.30 passerade försäljningen 10 000 biljetter. För förbundskaptenen Peter Gerhardsson som i förra helgen kom hem från Frankrike och VM-lottningen är nyheterna positiva:

- Jag blir givetvis glad när jag hör att intresset för matchen är så pass stort redan nu. Efter VM-lottningen blev jag riktigt sugen på att komma igång med fotbollen 2019 och matchen mot Tyskland kommer vara viktig för att skapa en bra känsla in mot de sista förberedelserna inför mästerskapet. När matchen presenterades sa jag att vi hoppades på stor uppslutning och grym inramning och det gör jag fortfarande. Tillsammans med en storpublik på Friends Arena hoppas jag vi kan göra en bra match mot Tyskland som får oss att fortsätta drömma om en sommar i Frankrike att minnas.

Som alltid vid biljettsläpp har delar av fotbollsfamiljen haft möjlighet att förboka och reservera biljetter till matchen. Det gäller bland annat distrikten, Svenska Fotbollförbundets partners, samt föreningar. Och intresset för matchen är glödhett när damlandslaget spelar första gången på Friends Arena och återvänder till Stockholm för första gången på fyra år.

- Redan inför biljettsläppet var intresset oerhört stort. Det märks att det är en häftig och speciell match som väntar då vi så här tidigt efter biljettsläppet har sju gånger fler biljetter sålda jämfört med samma tidpunkter vid lagets tidigare landskamper och kvalmatcher under året, säger Mikael Jiffer, Marknads- & Försäljningschef, och fortsätter:

- Vi har försökt planera och placera matchen vid ett tillfälle och dag som ska möjliggöra en bra fotbollsupplevelse för supportrarna. På en lördag vid 13.45 tror och hoppas vi att många föreningar, familjer och supportrar ska ha möjlighet att heja fram sina idoler i damlandslaget på Friends Arena mot Tyskland. De första indikationerna är att intresset är stort och vi hoppas och kommer fortsätta jobba för att skapa en stor publik- och fotbollsfest vid matchen.

Nationella partners

  • Bauhaus
  • Coca-cola
  • Folksam
  • ICA
  • Scandic
  • Aftonbladet
  • Swedbank
  • Volvo